Expert report (Reports)
Évolution en compréhension écrite en allemand et en mathématiques entre la classe de 3e et la classe de 9e
Sonnleitner, Philipp; Krämer, Charlotte; Gamo, Sylvie et al.
2018
 

Files


Full Text
ul_natbericht_fr_web_1.4.pdf
Publisher postprint (394.44 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
longitudinal development; reading comprehension; mathematical ability
Abstract :
[fr] Avec les tests ÉpStan de l’automne 2016, une série de données qui donne une vue de l’évolution des compétences scolaires entre le grade 3 (cycle 3.1) et le grade 9 (5e ou 9e) est disponible pour la première fois. Le présent chapitre donne de premiers éléments sur l’évolution longitudinale des compétences dans les domaines de la compréhension écrite en allemand et des mathématiques. Pour cela, les résultats des tests des cohortes d’élèves des ÉpStan 2010 du grade 3 (cycle 3.1) seront comparés aux performances au grade 9 (5e ou 9e) au cours de l’année 2016.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Sonnleitner, Philipp  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Krämer, Charlotte ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Gamo, Sylvie ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Reichert, Monique ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Muller, Claire ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Keller, Ulrich ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Ugen, Sonja ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Language :
French
Title :
Évolution en compréhension écrite en allemand et en mathématiques entre la classe de 3e et la classe de 9e
Alternative titles :
[en] Longitudinal development of students‘ competencies in Mathematics and German reading comprehension for grade 3 and 9
Publication date :
2018
Publisher :
Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg - Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT), Esch-sur-Alzette, Luxembourg
ISBN/EAN :
978-99959-1-141-6
Number of pages :
39-58
Collection name :
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2018
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 07 February 2019

Statistics


Number of views
112 (3 by Unilu)
Number of downloads
130 (2 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu