Profil

AMARA Marie-Emmanuelle

Main Referenced Co-authors
BAUMANN, Michèle  (17)
KARAVDIC, Senad  (2)
LE BIHAN, Etienne  (2)
BUCKI, Barbara  (1)
Chau, Nearkasen (1)
Main Referenced Keywords
compétences (2); détenus (2); employabilité (2); Luxembourg (2); psychotropes (2);
Main Referenced Unit & Research Centers
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Health and Behaviour (10)
Main Referenced Disciplines
Sociology & social sciences (20)
Public health, health care sciences & services (10)
Education & instruction (4)
Human health sciences: Multidisciplinary, general & others (1)
Social & behavioral sciences, psychology: Multidisciplinary, general & others (1)

Publications (total 20)

The most downloaded
1288 downloads
Amara, M.-E., & Baumann, M. (2011). SQALES, Student’s QuAlity of Life and Employability Skills : l’évaluation-conseil au service de l’Université. In Evaluation et enseignement supérieur (Évaluation-conseil, démarche compréhensive, indicateurs de perception, pp. 27). ADMEE Europe. https://hdl.handle.net/10993/2403

The most cited

6 citations (Scopus®)

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2010). «Student's QuAlity of Life and Employability Skills»: SQALES un dispositif et un instrument au service des universités. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, 28, 97-114. https://hdl.handle.net/10993/2665

Amara, M.-E., Karavdic, S., & Baumann, M. (2013). Students' Dropout regarding Academic Employability Skills and Satisfaction Against. In C. Pracana & L. Silva (Eds.), International psychological Applications and Trends (World institute for Advanced Research and science, pp. 147-151). Lisbon, Portugal: WIARS.
Peer reviewed

Baumann, M., Karavdic, S., & Amara, M.-E. (2013). Self-perceived academic employability skills and physical quality of life on first-year university students’ well-being. In L. Pracana & L. Silva (Eds.), INPACT - International Psychological Applications Conference and Trends (World Institute for Advanced Research and Sciences, pp. 39). Lisbon, Portugal: W.I.A.R.S.
Peer reviewed

Limbach-Reich, A., Engelberg, E., & Amara, M.-E. (2012). Evaluation de la préparation aux pratiques professionnelles des Bacheliers en Sciences Sociales et Educatives au Luxembourg. Sommaire colloque international de l'ADMEE-Europe: L'évaluation des compétences en milieu scolaire et en milieu professionnel, 137-137.

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2012). Reviews about university from freshmen in social sciences: what to remember for European policies! In Higher Education in the 21st Century: Conceptualization and Performance (pp. 49). New-Delhi, India: IIS.
Peer reviewed

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2012). L’Europe Universitaire. L’identité d’étudiante face à l’employabilité. Louvain-la-Neuve, Belgium: Academia L’Harmattan.

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2011). Evaluation-conseil, demarche comprehensive, indicateurs de perception. In Evaluation et enseignement supérieur (pp. 27). Paris, France: ADMEE-Europe.
Peer reviewed

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2011). SQALES, Student’s QuAlity of Life and Employability Skills : l’évaluation-conseil au service de l’Université. In Evaluation et enseignement supérieur (Évaluation-conseil, démarche compréhensive, indicateurs de perception, pp. 27). ADMEE Europe.
Peer reviewed

Amara, M.-E. (2010). Identité sociale d'étudiant, employabilité et décrochage universitaire de jeunes belges, français, luxembourgeois et roumains, à l'heure de Bologne [Doctoral thesis, Unilu - University of Luxembourg]. ORBilu-University of Luxembourg. https://orbilu.uni.lu/handle/10993/15433

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2010). L'évaluation curriculaire dans les universités européennes. SQALES (Student's QuAlity of Life and Employability Skills), un dispositif innovant. In Les théories et conceptions curriculaires au coeur des débats éducationnels: un regard comparatif (pp. 9-10). Monterrey, Mexico: AMSE.
Peer reviewed

Amara, M.-E., Pelt, V., & Baumann, M. (2010). Evaluer la construction identitaire des étudiants pour mieux piloter les curricula, un défi pour les universités européennes. In Europe « Evaluation & Curriculum » (pp. 30). ADMEE.
Peer reviewed

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2010). Santé et employabilité des étudiants. Analele Stiintifice ale Universitatii "Alexandru Ioan Cuza". Sectiunea Sociologie si Asistenta Sociala = Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University. Sociology and Social Work Section, (3), 139-153.
Peer reviewed

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2010). «Student's QuAlity of Life and Employability Skills»: SQALES un dispositif et un instrument au service des universités. Revista de Cercetare şi Intervenţie Socială, 28, 97-114.
Peer reviewed

Amara, M.-E. (2009). Le décrochage universitaire: Une déviance? [Paper presentation]. Centre de Recherche sur les Médiations. Université Paul Verlaine, Metz, France.

Baumann, M., & Amara, M.-E. (2009). Accompagner les détenus vers l'employabilité. Echidistante Revue de Culture et Sciences, 5-6 (53-54), 147-164.
Peer reviewed

Amara, M.-E., Chau, N., & Baumann, M. (2008). Les « comportements normatifs » des seniors dans le recours aux psychotropes. Interrogations ?, 6, 8-23.
Peer Reviewed verified by ORBi

Baumann, M., & Amara, M.-E. (2007). Evaluation de la satisfaction. Prendre en compte les valeurs socioculturelles des usagers. Gestions Hospitalieres, 465, 292-297.
Peer reviewed

Baumann, M., Amara, M.-E., & Haas, C. (2007). Repenser la santé mentale: à propos du projet EQUAL-RESET sur l'employabilité des détenus. In S. Comité (Ed.), Politiques publiques et pratiques professionnelles face aux inégalités sociales de santé (pp. 20-21). Toulouse, France: AISLF.
Peer reviewed

Baumann, M., Le Bihan, E., Amara, M.-E., & Bucki, B. (2007). Health status among French, Polish and Romanian students. Health Psychology and Society. Congressboock, 45-46.
Peer reviewed

Amara, M.-E., & Baumann, M. (2006). Compétences relatives à l'employabilité et qualité de vie des étudiants. In C. Scientific (Ed.), European Summer University for Research and Innovations (pp. 216). Lyon, France: FREREF.
Peer reviewed

Baumann, M., Amara, M.-E., & Le Bihan, E. (2006). Un baromètre de la qualité de vie des étudiant-e-s au sein des universités européennes : une nécessité éthique. Analyse des Systèmes de Santé, 76-77.
Peer reviewed

Contact ORBilu