Contribution to collective works (Parts of books)
Die Pädagogisierung des Kalten Krieges. Militärische Interessen an Schulreformen nach Sputnik
Tröhler, Daniel
2016In Boser, Lukas; Buhler, Patrick; Hofmann, Michèle et al. (Eds.) Pulverdampf und Kreidestaub. Beiträge zum Verhältnis zwischen Militär und Schule in der Schweiz im 19. und 20. Jahrhundert
Peer reviewed
 

Files


Full Text
80_112-BiG-Schriftenreihe-No65-Kapitel-16_Tröhler.pdf
Author postprint (161.96 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
Pädagogisierung; Kalter Krieg; PISA; Pädagogischer Diskurs; Epistemologie
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Tröhler, Daniel ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
External co-authors :
no
Language :
German
Title :
Die Pädagogisierung des Kalten Krieges. Militärische Interessen an Schulreformen nach Sputnik
Publication date :
2016
Main work title :
Pulverdampf und Kreidestaub. Beiträge zum Verhältnis zwischen Militär und Schule in der Schweiz im 19. und 20. Jahrhundert
Editor :
Boser, Lukas
Buhler, Patrick 
Hofmann, Michèle  
Müller, Philippe
Publisher :
Bibliothek am Guisanplatz, Bern, Switzerland
Pages :
389-411
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 28 October 2016

Statistics


Number of views
171 (5 by Unilu)
Number of downloads
229 (1 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu