Reference : Schülerkompetenzen im Längsschnitt - Die Entwicklung von Deutsch-Leseverstehen und Ma...
Reports : Expert report
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
Educational Sciences
http://hdl.handle.net/10993/38686
Schülerkompetenzen im Längsschnitt - Die Entwicklung von Deutsch-Leseverstehen und Mathematik in Luxemburg zwischen der 3. und 9. Klasse
German
[en] Longitudinal development of students‘ competencies in Mathematics and German reading comprehension from grade 3 to grade 9
Sonnleitner, Philipp mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Krämer, Charlotte mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Gamo, Sylvie mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Reichert, Monique mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Muller, Claire mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Keller, Ulrich mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Ugen, Sonja mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
14-Dec-2018
Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg; Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2018
39-58
978-99959-1-141-6
Esch-sur-Alzette
Luxemburg
[en] longitudinal development ; reading comprehension ; mathematical ability
[en] it der Erhebung der ÉpStan im Herbst 2016 liegt erstmalig ein Datensatz vor, der einen
Einblick in die Entwicklung schulischer Kompetenzen zwischen der 3. Schulstufe (Zyklus
3.1) und der 9. Schulstufe (5e bzw. 9e) erlaubt. Das vorliegende Kapitel gibt nun einen
ersten Einblick in die längsschnittliche Kompetenzentwicklung in den Bereichen Deutsch-Leseverstehen und Mathematik. Hierfür werden die Testergebnisse der untersuchten Schülerkohorte aus den ÉpStan 2010 in der 3. Schulstufe (Zyklus 3.1) den Leistungen in der 9. Schulstufe (5e bzw. 9e) im Jahre 2016 gegenübergestellt.
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/10993/38686
http://www.bildungsbericht.lu

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
ul_natbericht_de_web_1.4.pdfPublisher postprint389.07 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.