Reference : Évolution en compréhension écrite en allemand et en mathématiques entre la classe de ...
Reports : Expert report
Social & behavioral sciences, psychology : Education & instruction
Educational Sciences
http://hdl.handle.net/10993/38684
Évolution en compréhension écrite en allemand et en mathématiques entre la classe de 3e et la classe de 9e
French
[en] Longitudinal development of students‘ competencies in Mathematics and German reading comprehension for grade 3 and 9
Sonnleitner, Philipp mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Krämer, Charlotte mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Gamo, Sylvie mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Reichert, Monique mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Muller, Claire mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Keller, Ulrich mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
Ugen, Sonja mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET) >]
2018
Luxembourg Centre for Educational Testing, Universität Luxemburg; Service de Coordination de la Recherche et de l'Innovation pédagogiques et technologiques (SCRIPT)
Nationaler Bildungsbericht Luxemburg 2018
39-58
978-99959-1-141-6
Esch-sur-Alzette
Luxemburg
[en] longitudinal development ; reading comprehension ; mathematical ability
[fr] Avec les tests ÉpStan de l’automne 2016, une série de données qui donne une vue de l’évolution des compétences scolaires entre le grade 3 (cycle 3.1) et le grade 9 (5e ou 9e) est disponible pour la première fois. Le présent chapitre donne de premiers éléments sur l’évolution
longitudinale des compétences dans les domaines de la compréhension écrite en allemand
et des mathématiques. Pour cela, les résultats des tests des cohortes d’élèves des ÉpStan 2010 du grade 3 (cycle 3.1) seront comparés aux performances au grade 9 (5e ou 9e) au cours de l’année 2016.
Researchers ; Professionals ; Students ; General public
http://hdl.handle.net/10993/38684
http://www.bildungsbericht.lu

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
ul_natbericht_fr_web_1.4.pdfPublisher postprint385.2 kBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.