Reference : Midterm Evaluation Erasmus+. Evaluationsstudie zur Implementierung von Erasmus+ in Lu...
Reports : Expert report
Social & behavioral sciences, psychology : Sociology & social sciences
http://hdl.handle.net/10993/33918
Midterm Evaluation Erasmus+. Evaluationsstudie zur Implementierung von Erasmus+ in Luxemburg
German
Weis, Daniel mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Meyers, Christiane mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
Willems, Helmut mailto [University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) >]
2017
University of Luxembourg
INSIDE Research Reports - Institute for Research on Generations and Family - Youth Research
42
978-2-87971-829-3
Esch/Alzette
Luxembourg
[en] Erasmus+ ; Youth ; Luxembourg
[de] Der vorliegende Bericht stellt die Ergebnisse der Zwischenevaluation über die Durchführung und die Wirkung des Programms Erasmus+ in Luxemburg vor.
Mit der Durchführung der Evaluation und der Berichterstellung wurde die Jugendforschung der Universität Luxemburg unter Leitung von Prof. Dr. Helmut Willems vom zuständigen Ministerium (Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse) beauftragt. Der vorliegende Evaluationsbericht ergänzt die im Auftrag der Europäischen Kommission parallel erfolgende externe Evaluierung und rückt die nationale luxemburgische Perspektive in den Fokus. Der Schwerpunkt der Evaluation liegt daher auf den Erfahrungen und Rückmeldungen der relevanten Akteure (Ministerium, Agenturen, Projektverantwortliche, Projektteilnehmer) bezüglich der Implementierung, Durchführung und Auswirkungen des Programms in Luxemburg. Deren Einschätzungen werden im Bericht dargestellt.
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Research on Generations and Family
Ministère de l'Éducation nationale, de l'Enfance et de la Jeunesse
Researchers ; Professionals ; Students ; General public ; Others
http://hdl.handle.net/10993/33918

File(s) associated to this reference

Fulltext file(s):

FileCommentaryVersionSizeAccess
Open access
Weis_D_Meyers_C_Willems_H_2017_Midterm Evaluation Erasmus+.pdfAuthor postprint2.07 MBView/Open

Bookmark and Share SFX Query

All documents in ORBilu are protected by a user license.