![]() Heimböckel, Dieter ![]() Article for general public (2012) Detailed reference viewed: 87 (1 UL)![]() ![]() Limbach-Reich, Arthur ![]() Scientific Conference (2005) Detailed reference viewed: 65 (2 UL)![]() Lassalle, Maxime ![]() Doctoral thesis (2019) Detailed reference viewed: 149 (15 UL)![]() Vlassis, Joëlle ![]() ![]() Scientific Conference (2013) Detailed reference viewed: 91 (5 UL)![]() ![]() Allegrezza, Silvia ![]() in Cerqua, L.D (Ed.) Diritto penale delle società. Profili sostanziali e processuali (2009) Detailed reference viewed: 109 (2 UL)![]() ![]() Priem, Karin ![]() in Hendel, Giovanna; Naggar, Carole; Priem, Karin (Eds.) They Did not Stop at Eboli: The UNESCO Campaign Against Illiteracy in Reportages by David Seymour and Carlo Levi (1950) (2019) Detailed reference viewed: 53 (2 UL)![]() Leglu, Catherine ![]() in Goustine, Luc De (Ed.) Gaucelm Faidit: amours, voyages et débats (2011) A comparison between selected lyrics and iconography of the late twelfth-century troubadour Gaucelm Faidit and a 'courtly love' image on a secular casket of Limoges enamel produced in the same period. Detailed reference viewed: 74 (0 UL)![]() Hiez, David ![]() in Revue du Droit des Affaires en Afrique (2014) Detailed reference viewed: 118 (11 UL)![]() Kinsch, Patrick ![]() in Lagarde, Paul (Ed.) La reconnaissance des situations en droit international privé (2013) Detailed reference viewed: 115 (4 UL)![]() Kirsch, Claudine ![]() in Synergies Pays Germanophones (2015), 8 The education system in Luxembourg requires highly developed language competences in three languages. This situation is challenging for all children. The iPad app iTEO records and edits oral language and ... [more ▼] The education system in Luxembourg requires highly developed language competences in three languages. This situation is challenging for all children. The iPad app iTEO records and edits oral language and offers innovative methods to develop languages. Children draw on their language repertoires, thereby translanguaging, and work autonomously and collaboratively in order to produce oral texts. This article presents, first, the efforts of two children in year 1 who record themselves in French on iTEO, and, second, the pedagogical practices in that class as well as changes over time. [less ▲] Detailed reference viewed: 196 (8 UL)![]() ![]() Allegrezza, Silvia ![]() in Cassazione penale (2008), (n. 10, n. 1262), 3882-3893 Detailed reference viewed: 226 (0 UL)![]() Mineo, Emilie ![]() in Castiñeiras González, Manuel Antonio (Ed.) Entre la letra y el pincel. El artista medieval. Leyenda, identidad y estatus (2017) Depuis une trentaine d’années, les signatures d'artistes du Moyen Âge font l'objet de recherches qui ont permis de mieux cerner la condition sociale de l'artiste à cette époque. Au sein de cette ... [more ▼] Depuis une trentaine d’années, les signatures d'artistes du Moyen Âge font l'objet de recherches qui ont permis de mieux cerner la condition sociale de l'artiste à cette époque. Au sein de cette production scientifique, un aspect reste pourtant encore largement à explorer: celui de la connaissance et de la pratique de l'écrit de la part des producteurs d’images. En envisageant les signatures en tant que produits écrits, l’article insiste sur l’apport de cette documentation pour étudier le niveau de compétence graphique, voire de la connaissance du latin, des artistes au Moyen Âge central. Dans un premier temps, le postulat de l’analphabétisme intégral des artisans-scripteurs est discuté à la lumière des sources textuelles et des traces matérielles encore visibles sur les inscriptions conservées. Sont ensuite envisagées différentes situations de maîtrise graphique et linguistique permettant d’éclairer autant de degrés d’alphabétisation des artisans, qui invitent à nuancer l’opposition traditionnelle analphabète/lettré. Enfin, sont explorées les pistes de recherche possibles pour comprendre par quels biais la connaissance de l’écrit et du latin pouvait être acquise par les artistes à l’époque romane. [less ▲] Detailed reference viewed: 38 (0 UL)![]() Conac, Pierre-Henri ![]() in Liber Amicorum Blanche Sousi : L'Europe bancaire, financière et monétaire (2016) Detailed reference viewed: 180 (11 UL)![]() Schwarz, Paloma Natascha ![]() Article for general public (2016) Detailed reference viewed: 212 (7 UL)![]() ![]() Neframi, Eleftheria ![]() in Revue hellénique de droit européen (1996) Detailed reference viewed: 181 (6 UL)![]() Covolo, Valentina ![]() in Eucrim (2016), (3), Detailed reference viewed: 65 (0 UL)![]() Aleksic, Gabrijela ![]() Article for general public (2013) Detailed reference viewed: 67 (0 UL)![]() Ehrhart, Sabine ![]() Scientific Conference (2011, May 11) Detailed reference viewed: 119 (10 UL)![]() Wilmes, Paul ![]() Scientific Conference (2018, November) Detailed reference viewed: 81 (0 UL)![]() Weth, Constanze ![]() Report (2021) Detailed reference viewed: 50 (1 UL) |
||