PostfaceEhrhart, Sabine ![]() in Tomc, Sandra; Totozani, Marine; Villa-Perez, Valeria (Eds.) Sociolinguistique et didactique en dialogue. Cheminements avec Marielle Rispail (2021) Detailed reference viewed: 78 (2 UL) Staatliche und individuelle MehrsprachigkeitEhrhart, Sabine ![]() in Fäcke, Christiane; Meißner, Franz-Joseph (Eds.) Handbuch Mehrsprachigkeits- und Mehrkulturalitätsdidaktik (2019) Detailed reference viewed: 105 (1 UL) La famille, lieu d’apprentissage de la diversité et de la mobilitéEhrhart, Sabine ![]() in Project Indian Ocean (2019) Detailed reference viewed: 65 (8 UL) Wege zu einer Nachbarsprachen-/Grenz(raum)didaktikEhrhart, Sabine ; ; et alin Romanistik und Angewandte Sprachwissenschaft (2019), 5 Detailed reference viewed: 237 (13 UL) L’approche de la langue l’autre entre découverte culturelle et émergence d’un nouvel espace interculturel ?Ehrhart, Sabine ![]() Presentation (2018, November 07) Detailed reference viewed: 151 (5 UL) Compte-rendu de l’ouvrage de C. Patzelt: Sprachdynamiken in modernen MigrationsgesellschaftenEhrhart, Sabine ![]() in Vox Romanica (2018), 77 Detailed reference viewed: 111 (0 UL) Compte-rendu de l’ouvrage de P. Bernhard : Französisch ausserhalb FrankreichsEhrhart, Sabine ![]() in Vox Romanica (2018), 77 Detailed reference viewed: 283 (1 UL) Compte-rendu de l’ouvrage de Vivian Pereira-Koschorreck : Kontaktanzeigen kontrastiv – Französische und deutsche Kontaktanzeigen im diachronen und sychronen VergleichEhrhart, Sabine ![]() in Frankreich-Forum (2018) Detailed reference viewed: 208 (1 UL) Compte-rendu de l'ouvrage de Bernhard Pöll : Französisch ausserhalb FrankreichsEhrhart, Sabine ![]() in Vox Romanica (2018) Detailed reference viewed: 360 (0 UL) Compte-rendu du livre de Carolin Patzelt : Sprachdynamiken in modernen MigrationsgesellschaftenEhrhart, Sabine ![]() in Vox Romanica (2018) Detailed reference viewed: 352 (3 UL) A multiplurilingual space for language education. How can teacher education respond to the linguistic and cultural diversity in a given place?Ehrhart, Sabine ; Bes Izuel, Maria Asuncion ![]() in Voces y Silencios: Revista Latinoamericana de Educacion (2018) Luxembourg is one of the countries with the highest degree of linguistic variety in Europe. The situation of the classroom is challenging as at least three school languages meet children with a ... [more ▼] Luxembourg is one of the countries with the highest degree of linguistic variety in Europe. The situation of the classroom is challenging as at least three school languages meet children with a multilingual background in their families, very frequently of a different type of repertoire (with more than 50% of the school population having a migrational background). The school system tries to find solutions through the creation of adapted teaching models for newly arrived students and pupils, according to their profile. The research project that we present is based on two pillars: an institutional co-construction between teachers and researchers, with an orientation of mutual empowerment, and an international cooperation between two researchers forming a tandem with more than two wheels because of their experience in teacher education and educational research in various multilingual spaces, not only in Luxembourg, but also in Spain, France, Germany, Russia, the South Pacific, Madagascar and Siberia. [less ▲] Detailed reference viewed: 217 (5 UL) Mehrsprachigkeit in GrenzregionenEhrhart, Sabine ![]() in In Europa zuhause! Grenzüberschreitende Bildungskooperationen in der Euregio Maas-Rhein (2018) Detailed reference viewed: 100 (10 UL)![]() La frontière, un défi pour l'enseignement des cours de langues (étrangères)?Ehrhart, Sabine ![]() Scientific Conference (2017, November 23) Detailed reference viewed: 116 (6 UL)![]() Teaching languages in contact: the case of Luxembourg and CataloniaEhrhart, Sabine ![]() Scientific Conference (2017, November 09) Detailed reference viewed: 171 (3 UL)![]() La famille, lieu d'apprentissage de la diversité et de la mobilitéEhrhart, Sabine ![]() Scientific Conference (2017, October 11) Detailed reference viewed: 92 (2 UL)![]() Dialogue Nord-Sud, plurilinguisme et perspective écologique : pour le développement de la recherche et de la formation d'enseignants en sciences humainesEhrhart, Sabine ; Scientific Conference (2017, September) Detailed reference viewed: 98 (1 UL) Polynésie et MélanésieEhrhart, Sabine ![]() in Reutner, Ursula (Ed.) Manuel des francophonies (2017) Dans le présent article nous tenterons de dresser le portrait des situations d’utilisation du français dans l’océan Pacifique, dans une approche écologique, dynamique et holistique. Nous présenterons ... [more ▼] Dans le présent article nous tenterons de dresser le portrait des situations d’utilisation du français dans l’océan Pacifique, dans une approche écologique, dynamique et holistique. Nous présenterons brièvement l’évolution historique et politique de chaque aire francophone, de son degré de francophonie et des liens qui existent entre le français et les autres langues parlées à chaque endroit, selon les domaines et fonctions d’utilisation. Certaines parties de cette vaste région se caractérisent par le tissage d’un réseau actif de relations interinsulaires. La Polynésie en est l’illustration type, alors qu’en revanche les espaces insulaires de la Mélanésie ont davantage tendance à être repliés sur eux-mêmes. [less ▲] Detailed reference viewed: 134 (3 UL) Wéi funktionéiert Méisproochegkeet?Ehrhart, Sabine ![]() Conference given outside the academic context (2017) Detailed reference viewed: 94 (6 UL) Ausgrenzung duerch Sprooch? Exclusion par la langue?Kmec, Sonja ; Ehrhart, Sabine ; Fehlen, Fernand et alSpeeches/Talks (2017) Detailed reference viewed: 276 (7 UL) Individual and societal bilingualism and multilingualismEhrhart, Sabine ![]() in Fill, Alwin F.; Penz, Hermine (Eds.) The Routledge Handbook of Ecolinguistics (2017) Detailed reference viewed: 429 (14 UL) |
||