Dans quelle mesure le principe d'une évaluation externe des acquis scolaires des élèves - et en particulier le dispositif ÉpStan - est-il soutenu par les acteurs scolaires ?
Milmeister, Paul ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Weis, Christiane ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Dierendonck, Christophe ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Milmeister, Marianne ; University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
Dans quelle mesure le principe d'une évaluation externe des acquis scolaires des élèves - et en particulier le dispositif ÉpStan - est-il soutenu par les acteurs scolaires ?
Publication date :
2017
Main work title :
Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés ?