Contribution to collective works (Parts of books)
Dans quelle mesure le principe d'une évaluation externe des acquis scolaires des élèves - et en particulier le dispositif ÉpStan - est-il soutenu par les acteurs scolaires ?
Milmeister, Paul; Weis, Christiane; Dierendonck, Christophe et al.
2017In Ugen, Sonja; Martin, Romain; Fischbach, Antoine (Eds.) Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés  ?
 

Files


Full Text
UL_quality_2017_EF_web.pdf
Publisher postprint (808.56 kB)
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Milmeister, Paul ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Weis, Christiane ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
Dierendonck, Christophe  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Milmeister, Marianne ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Luxembourg Centre for Educational Testing (LUCET)
External co-authors :
no
Language :
French
Title :
Dans quelle mesure le principe d'une évaluation externe des acquis scolaires des élèves - et en particulier le dispositif ÉpStan - est-il soutenu par les acteurs scolaires ?
Publication date :
2017
Main work title :
Les Épreuves Standardisées : Comment sont-elles perçues par les acteurs concernés  ?
Publisher :
Université du Luxembourg : LUCET, Esch/Alzette, Luxembourg
Pages :
9-17
Focus Area :
Educational Sciences
Available on ORBilu :
since 04 March 2018

Statistics


Number of views
101 (7 by Unilu)
Number of downloads
55 (3 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu