Article for a general audience (Diverse speeches and writings)
Studieren und Barrierefreiheit: Stolpersteine auf dem Weg zur Barrierefreiheit und wie sie aus dem Weg geräumt werden könnten
Limbach-Reich, Arthur; Powell, Justin J W
2016
 

Files


Full Text
LimbachReich-Powell2016_Forum366_StudierenBarrierefreiheitUL.pdf
Author preprint (226.31 kB)
Download
Annexes
Screen Shot 2016-10-07 at 1.57.26 AM.png
(401.98 kB)
Cover
Download

All documents in ORBilu are protected by a user license.

Send to



Details



Keywords :
accessibility; higher education; University of Luxembourg; universal design; design for all; architecture
Abstract :
[en] Zusammenfassung in Leichter Sprache: Arthur Limbach-Reich und Justin Powell arbeiten an der Universität. Sie wollen, dass jeder etwas lernen kann. Deswegen soll die Uni für jeden auf sein. An der Uni gibt es aber Barrieren. Deswegen kommt nicht jeder rein. Darüber schreiben beide Lehrer.
Research center :
- Education, Culture, Cognition & Society (ECCS) > Institute of Education & Society (InES)
Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE) > Institute for Research and Innovation in Social Work, Pedagogy & Welfare
Disciplines :
Sociology & social sciences
Author, co-author :
Limbach-Reich, Arthur ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Integrative Research Unit: Social and Individual Development (INSIDE)
Powell, Justin J W  ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Language :
German
Title :
Studieren und Barrierefreiheit: Stolpersteine auf dem Weg zur Barrierefreiheit und wie sie aus dem Weg geräumt werden könnten
Alternative titles :
[en] Accessibility and Studying
Publication date :
2016
Journal title :
Forum für Politik, Gesellschaft und Kultur in Luxemburg
ISSN :
1680-2322
Publisher :
Forum a.s.b.l, Luxembourg, Luxembourg
Volume :
366
Pages :
30-33
Focus Area :
Educational Sciences
Name of the research project :
Teaching Diverse Learners in School Subjects (TDIVERS): Germany, Iceland, Lithuania, Luxembourg & Spain (EAC/S07/12)
Funders :
European Commission Education, Audiovisual and Culture Executive Agency (EACEA): Comenius Network Lifelong Learning Programme
Available on ORBilu :
since 07 October 2016

Statistics


Number of views
495 (18 by Unilu)
Number of downloads
532 (12 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu