No full text
Contribution to collective works (Parts of books)
Curriculum unter Beschuss? Luxemburger Schulreform im Kontest des Ersten Welkrieges
Schreiber, Catherina; Gardin, Matias; Tröhler, Daniel
2014In Majerus, Benoît; Roemer, Charles; Thommes, Gianna (Eds.) 1914-1918: Guerre(s) au Luxembourg - Kriege in Luxemburg
Peer reviewed
 

Files


Full Text
No document available.

Send to



Details



Abstract :
[en] Sowohl die öffentlichen als auch die innerprofessionellen Diskussionen und die sich daraus ergebenden curricularen Verhandlungen belegen, dass die Schulpolitik in Luxemburg während des Ersten Weltkriegs als ein Mittel zur Konstruktion einer neutralen, pazifistischen, alternativen Realität verstanden wurde, mit Hilfe derer soziale Gegebenheiten und aus dem Krieg resultierende Probleme reguliert werden konnten. Dennoch zeigte die Curriculumspolitik der Nachkriegszeit, dass solche optimistischen Konzeptionen auf Dauer nicht beizubehalten waren.
Disciplines :
Education & instruction
Author, co-author :
Schreiber, Catherina ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Gardin, Matias ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Tröhler, Daniel ;  University of Luxembourg > Faculty of Language and Literature, Humanities, Arts and Education (FLSHASE) > Education, Culture, Cognition and Society (ECCS)
Language :
German
Title :
Curriculum unter Beschuss? Luxemburger Schulreform im Kontest des Ersten Welkrieges
Publication date :
17 November 2014
Main work title :
1914-1918: Guerre(s) au Luxembourg - Kriege in Luxemburg
Editor :
Publisher :
Capybarabooks, Luxembourg, Luxembourg
ISBN/EAN :
978-99959-751-9-7
Pages :
127-137
Peer reviewed :
Peer reviewed
Available on ORBilu :
since 03 November 2014

Statistics


Number of views
177 (25 by Unilu)
Number of downloads
0 (0 by Unilu)

Bibliography


Similar publications



Contact ORBilu